Veelgestelde vragen

Kan ik ook telefonisch bestellen?
Bestellingen kunnen alleen via de webshop worden doorgeven. Hier kun je aangeven of je de bestelling wilt laten verzenden of ophalen in winkel (het artikel word dan gereserveerd bij ophalen)

Verzenden jullie gratis?
Vanaf €50,– worden bestellingen gratis verstuurd. Tot €50,– rekenen wij €3,95 verzendkosten.

Hoe stuur ik artikelen retour?
Wil je artikelen ruilen of terugsturen vul dan het bijgevoegde retourformulier in en stuur de artikelen binnen 4 weken na ontvangstdatum naar:
American Base  o.v.v. Internet
Twibaksdyk 4
8701PP Bolsward
(Let wel even op de retourvoorwaarden)

Ik heb een verkeerde maat besteld en wil graag een andere maat bestellen.
Stuur het artikel met retourformulier naar ons terug met de juiste maat die je wilt hebben, en we sturen de juiste maat kosteloos naar je op.
Het terugzenden naar ons is helaas voor je eigen rekening.

Ik heb een artikel defect ontvangen?
Heb je een artikel defect ontvangen dan kun je het product terugsturen met het retourformulier.
Daar kun je op aangeven of je een vervangend artikel wilt ontvangen of je betaling retour wilt ontvangen.
Heb je aangegeven dat je het bedrag terug wilt ontvangen, dan zullen we jou de standaard postNL ook vergoeden bij een defect artikel.
Mocht een artikel niet defect zijn. Bv. een batterij die verkeerd om in de zaklamp zit, dan word de terugzending naar ons niet vergoed.

Mijn bestelde artikel is kapot gegaan. Wat nu?
Neem dan altijd contact op via het contactformulier. Duidelijke omschrijving van de klacht en geef het bestelnummer/artikelnummer op.
Graag ook digitale foto bijvoegen van de klacht. Wij nemen hierna contact met je op.

Hoe kan ik betalen via de webshop?
al onze betalingen gaan via Mollie. Dit zul je dan ook in het betaalscherm zien staan.
Je kunt bij ons met Ideal of met Creditcard betalen.

Ik wil een artikel bestellen, maar mijn maat staat er er niet bij of is niet op voorraad.
Bij vragen over niet beschikbare maten een artikel kun je het beste even contact opnemen via het contactformulier (link)

Kan ik een bestelling nog annuleren nadat ik betaald heb?
Zolang je nog niet een track&trace code hebt ontvangen, kun je de bestelling nog gratis annuleren.

Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via het contactformulier. vermeld dan altijd je bestelnummer, dan krijg je het betaalde bedrag zo snel mogelijk teruggestort.

Ik wil mijn bestelling annuleren, maar ik heb al een track&trace code ontvangen?
Helaas kun je dan je bestelling niet meer annuleren, want het pakket is al verzonden.
Zodra je het pakket binnen hebt gekregen vul je het retourformulier in en stuur je dit samen met de artikelen weer naar ons op.

Wat is de levertijd?
Als een product op voorraad is en u heeft betaald voor 17:00. Dan gaat de bestelling dezelfde dag nog weg (op werkdagen)
Na 17:00 en in het weekend word de bestelling de eerstvolgende werkdag verzonden.

Door wie wordt mijn bestelling bezorgd.
Al onze pakketten worden verzonden met PostNL. Bent u op de bezorgdag niet thuis, dan word de bestelling de volgende werkdag weer aangeboden.
U kunt na de 1ste bezorg poging ook via PostNL er voor kiezen het pakket op te halen bij een pakketpunt van PostNL.

Hoe lang duurt het voordat mijn aankoopbedrag teruggestort wordt?
Als we je pakket hebben ontvangen en gecontroleerd word je aankoopbedrag inclusief verzendkosten heenzending zo snel mogelijk terug betaald. Maximaal 7 dagen. Als je een gedeelte van een bestelling terugstuurt dan krijg je de verzend kosten niet vergoedt. Kom je door het terugsturen van artikelen onder een bestelling van €50,– waarde, dan word er €3,95 portokosten verrekend met het terug te ontvangen bedrag.